AKTUALNOŚCI
Zmiany dotyczące wymagań państwa wobec szkól i placówek.
Od 1 września obowiązuje nas nowe rozporzadzenie w sprawie wymagań wobec szkól i placówek.
Zapraszamy wszystkich nauczycieli badaczy do wnikliwej lektury rozporzadzenia, rozmowy z innymi nauczycielami na temat nowego brzmienia wymagań i pomysłów na temat ich realizacji.Zwróćcie szczególną uwagę na wymaganie 5 i 6 - tam różnice są najwieksze.
więcej tutaj
BLOG
MATERIAŁY DO POBRANIA
DO POCZYTANIA
Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
Charakterystyka wymagania - Poziom D:
Wyniki sprawdzianu i egzaminów są analizowane w celu poprawy jakości pracy szkoły lub placówki.
W szkole lub placówce są wdrażane wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów.
Charakterystyka wymagania - Poziom B:
Do analizy wyników sprawdzianu i egzaminów wykorzystuje się różnorodne metody analizy wyników.
Wdrażane w szkole lub placówce wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia.
Uzasadnienie istoty wymagania
Wyniki egzaminów są ważnym źródłem informacji o stopniu, w jakim są osiągane cele szkoły (placówki).Jednak same wyniki(egzaminów) są bezużyteczne,jeśli nie posłużą do wyciągnięcia wniosków dla doskonalenia prowadzonych w szkole (placówce) procesów edukacyjnych.
Podstawą wyciągania tych wniosków są dokonywane analizy, które mogą przybierać różną postać (zarówno, jeśli chodzi o wykorzystywane metody, jak i formy ich realizacji) w zależności od indywidualnych potrzeb poszczególnych nauczycieli(ich grup)lub grona pedagogicznego.
Płynące z prowadzonych analiz wnioski powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie we wdrażanych w szkole lub placówce rozwiązaniach, adekwatnych do warunków, w których szkoła funkcjonuje, i sprzyjających podniesieniu jakości pracy, przyczyniając się w ten sposób do wzrostu efektów kształcenia.
To wymaganie podkreśla znaczenie pewnych działań dla budowania organizacji uczącej się w społeczeństwie wiedzy.
Jakub Kołodziejczyk
„Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym Konteksty”
Jakub Kołodziejczyk
„Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym Konteksty”
Analiza wyników ewaluacji wymagania
strona główna | powrót
OGŁOSZENIA
Rekrutacja na szkolenie "Nauczyciel badacz"
Rejestracja nauczycieli, którzy chcą uczestniczyć w szkoleniu "Nauczyciel badacz".więcej tutaj
FORMULARZ
SZKOLENIA
NEWSLETTER
KALENDARZ WYDARZEŃ