Od 1 września obowiązuje nas nowe rozporzadzenie w sprawie wymagań wobec szkól i placówek.
Zapraszamy wszystkich nauczycieli badaczy do wnikliwej lektury rozporzadzenia, rozmowy z innymi nauczycielami na temat nowego brzmienia wymagań i pomysłów na temat ich realizacji.Zwróćcie szczególną uwagę na wymaganie 5 i 6 - tam różnice są najwieksze.
więcej tutajWśród celów, z jakimi przyjechali uczestnicy i uczestniczki, wiele dotyczyło zrozumienia ewaluacji. Myśl znanego architekta Miesa van der Rohe – „Mniej znaczy więcej” – stała się motywem przewodnim podczas tworzenia projektów badań w działaniu oraz dyskusji o wyborze przedmiotu ewaluacji wewnętrznej. Inspirujące okazały się miękkie, alternatywne metody badawcze, które w szkolnej rzeczywistości z powodzeniem mogą uzupełnić lub zastąpić wszechobecną ankietę. Wirtualne, filmowe spotkania z Kenem Robinsonem, z nauczycielami odkrywającymi przed nami tajniki swojego warsztatu pracy, prowadzącymi interesujące i atrakcyjne dla całej szkolnej społeczności badania wywołały dyskusje o tym, jak uczyć, co wpływa na uczenie się uczniów i… nauczycieli. Duże zainteresowanie wzbudziła metoda profilu – wiele osób wyjechało ze szkolenia z planem wprowadzenia jej „na swoim podwórku”. Podobnie było z debatą Open Space – w trzecim dniu spotkania poddano pod dyskusję wiele tematów, m.in.: Jak organizować wycieczki edukacyjne? Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym? O wyższości książki nad TV, Jak organizować ciekawe imprezy dla dzieci? Jak motywować uczniów? Jak zorganizować profil w przedszkolu? Co to znaczy Nauczyciel z Pasją?... Motto wymyślone przez dyskutantów tego ostatniego zagadnienia brzmi: „Pięknie z pasją iść przez życie! Chodźcie z nami – uwierzycieJ”
Polecamy je nie tylko na czas pracy nad projektami!
I do zobaczenia – na forum oraz na kolejnym, jesiennym zjeździe „żółto-zielonych”J
Rekrutacja na szkolenie "Nauczyciel badacz"
Rejestracja nauczycieli, którzy chcą uczestniczyć w szkoleniu "Nauczyciel badacz".więcej tutaj