Od 1 września obowiązuje nas nowe rozporzadzenie w sprawie wymagań wobec szkól i placówek.
Zapraszamy wszystkich nauczycieli badaczy do wnikliwej lektury rozporzadzenia, rozmowy z innymi nauczycielami na temat nowego brzmienia wymagań i pomysłów na temat ich realizacji.Zwróćcie szczególną uwagę na wymaganie 5 i 6 - tam różnice są najwieksze.
więcej tutajBardzo wiosennie i ciepło rozpoczęła się 23 edycja szkolenia „ Nauczyciel badacz” w Rzeszowie. Początkowa niepewność i zagubienie bardzo szybko zmieniło się w ciekawość, otwartość i ogromne zaangażowanie uczestników. Ciekawe refleksje i inspiracje pojawiły się po obejrzeniu filmu sir Kena Robinsona. Nauczyciele w grupach zastanawiali się jak przełożyć wyzwania, o których mówił Robinson na swoją pracę i pracę szkoły. Wiele emocji wzbudziło również projektowanie własnego badania w działaniu podczas, którego uczestnicy skupili się na konkretnych aspektach i problemach w swojej pracy. W czasie gorących dyskusji powstały gotowe projekty badań, które będą realizowane do października w 26 szkołach. Nauka poprzez działanie to najwyżej oceniony element naszego szkolenia. Podczas trzeciego dnia jak zwykle odbyły się wieczorne dyskusje w ramach open space. Z sali wybrzmiało się wiele gorących tematów. Największe zainteresowanie wzbudziły zagadnienia dotycząca współpracy z rodzicami, motywacji uczniów i nauczycieli oraz technik szybkiego relaksu. Pojawiło się kilka ciekawych pomysłów np. list do rodzica, sesje motywujące dla nauczycieli, grupy wsparcia, wspólne medytacje na długiej przerwie itp.
A co ułatwiało uczestnikom uczenie się podczas szkolenia:
· konkretnie stawiane wymagania i zadania, jasne zasady pracy
· podany planu dnia i pilnowanie czasu
· bogaty rzeczowy materiał, przemyślany dobór treści
· różnorodne, aktywizujące metody i formy pracy i ciekawe materiały szkoleniowe
· inspirujące doświadczenia innych uczestników, otwartość i chęć dzielenia się pomysłami
· miła, swobodna atmosfera, życzliwość uczestników i prowadzących
· dobre warunki lokalowe i dobra organizacja szkolenia
· możliwość wypowiedzenia się, konsultacji i uzyskiwania odpowiedzi na zadawane pytania
· wspierająca postawa, konkretny język i kompetencje prowadzących, dynamiczne prowadzenie zajęć, wysoki poziom zaangażowania
· współpraca w zespołach, wspólne działania, kreatywność uczestników
· dobra komunikacja, informacja zwrotna
· nauka poprzez działanie, duża ilość ćwiczeń praktycznych, zastosowanie poznanych metod w praktyce
· rozmowy w kuluarach
Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia w październiku Marta Kobza
Rekrutacja na szkolenie "Nauczyciel badacz"
Rejestracja nauczycieli, którzy chcą uczestniczyć w szkoleniu "Nauczyciel badacz".więcej tutaj